Storm op zee... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Geertje Zuilichem - WaarBenJij.nu Storm op zee... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Geertje Zuilichem - WaarBenJij.nu

Storm op zee...

Door: Geertje

Blijf op de hoogte en volg Geertje

30 Mei 2008 | Costa Rica, San José

De één heeft het wel gehoord, de ander niet van de tropische storm. Ik werd in ieder geval goed wakker van ons mam dr mailtje dat heel Costa Rica mogelijk op z’n kop zou liggen. Dus vandaar een mailtje de deur uit gedaan.. Blijkt dat niet iedereen zo goed het nieuws hoort/leest/ziet als huismoeders en iedereen vraagt: “Geertje, hoe bedoel je storm?”

Na het nieuws net gekeken te hebben en de krant gelezen blijkt helaas toch niets minder waar. Nicaragua is erger getroffen, maar de kustplaatsjes van Costa Rica hebben er ook goed onder geleden. Sommigen worden blijkbaar nu beleverd door helicopters. Verder staan er veel foto’s in de krant van ondergelopen huisjes en modderrivieren op straat. Ik heb er eigenlijk niet echt iets van meegekregen aangezien het hier regenseizoen is en dus elke dag lekker “douchet”. Wel was er gister de hele dag regen ipv alleen ’s middags.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/5/30/300508_alma.html

Op deze site staat het nieuws, voor degene die niet zo nieuwsvolgend zijn. Maar hier boven op de berg is het momenteel stralend weer en bijna geen wolkje aan de hemel!
Het filmpje geeft een mooi beeld weer van de bevolking hier en ook waarom het onverantwoord is om mij hier auto te laten rijden. (je mag hier pas een auto huren vanaf je 21e dus autorijden zou sowieso geen optie zijn.

Blijkbaar gebeurt dit wel vaker, want het seizoen begint dus vanaf 1 juni. Mensen in Zuid- en Noord- Amerika geen paniek.. alleen Centraal Amerika zal gepakt worden..;)

Maandag weer leuk nieuws!

Fijn weekend!

Liefs Geertje

  • 30 Mei 2008 - 16:35

    Mama Mieke:

    Ik ben blij dat je het nieuwsbericht hebt gevonden. Ik begon namelijk al aan mijn eigen verstand te twijfelen;)
    Groetjes M.M

  • 30 Mei 2008 - 16:53

    Willeke:

    Haa Geertje

    Nou je had mij wel even mogen waarschuwen dat het "alleen" midden-amerika is, haha! Ik heb gelukkig nog nergens last van.. Als het goed is begint de ellende hier over een week of drie ofzo!

    Adios!
    Willeke

  • 30 Mei 2008 - 18:29

    Jose:

    en ik maar denken dat het regenseizoen al lang voorbij is. tot maandag

  • 30 Mei 2008 - 21:06

    Maaike:

    ik hoop dat de regen van ons naar jullie overis gewaait.. We hebben al even geen regen meer gezien namelijk. Maar koop alvast maar zwembandjes en blijf goed opletten ;) X

  • 31 Mei 2008 - 11:59

    Jos:

    Ha die Geertje. Volgens mij zou ik met zo`n weer juist liever in de auto zitten dan op de fiets. Over auto gesproken; Joost zit hier helemaal te glimmen, droomt van zijn AUTO VAN DE ZAAK.

    Veel plezier en hou het droog. Houdoe

  • 01 Juni 2008 - 12:10

    Inge:

    Nou lijkt me inderdaad geen goed idee om daar rond te gaan rijden! Ook een heel andere mentaliteit als bij ons. En dan gewoon al de wegen... En ja, als de wegen in moddertromen veranderen, heb je toch neit veel aan een auto ;).

    xx Inge

  • 01 Juni 2008 - 21:21

    Ellen:

    Bedankt Geertje dat je iedereen gerust stelt. Erg lief van je..

    Hopelijk ga je er niet veel van merken en blijft het beperkt. Anders komen je kaasjes niet aan.. en zit je voorgoed in Costa Rica..

    We houden elkaar op de hoogte!
    Groetjes,
    Ellen

    oja, hier in Noord-Amerika is het allang regenseizoen, duurt al zolang als ik hier ben..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Actief sinds 26 Jan. 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 34229

Voorgaande reizen:

25 Maart 2008 - 06 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: