Mijn reis van 1.000.000 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Geertje Zuilichem - WaarBenJij.nu Mijn reis van 1.000.000 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Geertje Zuilichem - WaarBenJij.nu

Mijn reis van 1.000.000

Door: Geertje

Blijf op de hoogte en volg Geertje

16 Juni 2008 | Costa Rica, San José

1 miljoen colones, natuurlijk! Oftewel lieve mensen, ik was gewoon MILJONAIR!!!! ;) Je kan het maar beter gewoon bekijken in €. Dan is het namelijk een stuk minder!

Als ik de reacties lees op mijn vorige bericht, kan ons mam beter Campina gaan regelen voor mijn terugkomst ipv Schellens..:D

Momenteel ben ik bezig met de afronding van mijn verslag, want 20 juni is mijn laatste stagedag alweer en moet ook mijn verslag verzonden worden. Op 18 juni vertrekken Mees en Wouter naar Nederland. Dus dan kan ik nog 2 dagen verbeteren. Ook hebben Tineke en ik het huis alleen. Daarna ga ik nog twee weken wat rondreizen, want ik heb nog lang niet alles gezien! Aangezien ik 21 juni al 90 dagen in Costa Rica ben, moet ik mijn visum verlengen en dus voor 72 uur het land uit. Dat ik dit natuurlijk erg vervelend vind, kunnen jullie wel begrijpen.

De reis ziet er als volgt uit:
21 juni: om 6 uur vertrekt de bus naar Granada (Nicaragua) en bij aankomst (15 uur) word ik opgepikt en naar mijn hotelletje gebracht. De rest van de dag mag ik vrij rondwandelen en moet ik natuurlijk sigaren roken, want Nicaragua staat bekend om zijn exclusieve sigaren (export).
22 juni: om 10 uur begint de bootexcursie langs de eilandjes (365 stuks) in het meer van Nicaragua en om 14.30 uur heb ik een city tour door Granada. Dus kan ik eens gaan kijken waar de mensen van Peking Express allemaal zijn geweest.
23 juni: om 8.30 uur begint de dagexcursie naar vulkanisch gebied Masaya.
24 juni: om 6 uur word ik naar de busterminal gebracht en pak ik de bus weer terug naar San José waar ik een nachtje blijf.

25 juni: om 5 uur vertrek met de bus naar Palmar Norte. Hier de boot op en via de rio Sierpe (mangrovebos) de Atlantische Oceaan op naar het hotel. ’s Middags een kleine junglewandeling en ’s avonds nog een tour voor de spannende nachtbeestjes.
26 juni: excursie nationaal park Corcovado.
27 juni: bootexcursie naar Isla del Caño waar we gaan snorkelen. (Tijdens alle boottochten is het mogelijk om dolfijnen te spotten en als je geluk hebt ook een walvisje)
28 juni: terugreis naar San Jose. Hier slaap ik dan nog een nachtje.

29 juni: om 8.20 uur begint de reis naar Puerto Viejo (Carribean) hier lekker naar het strand liggen en verder weet ik nog niet..
30 juni: excursie naar keuze: ik wil regelen om naar de Bri Bri indianen te gaan. Dit is de enige indianenstam in Costa Rica en leven afgezonderd van de buitenwereld. Een keer in de week komen ze down-town om te verhandelen wat ze te veel hebben (chocolade, drugs etc)
1 juli: reis naar de eilandenarchipel Bocas del Toro (Panama) en natuurlijk ook hier naar het strand.
2 & 3 juli: verblijf ik in Bocas. Hier wil ik gaan duiken in de heldere wateren (op zoek naar de échte Red Coral) en misschien ook snorkelen..maar vooral, net als iedereen, easy going! ’s Avonds is hier blijkbaar een partyboot die dan wat eilandjes meepikt.. Dus dat wordt een mooi afsluitertje van mijn geweldige tijd hier!
4 juli: bus naar San Jose. Hierna pak ik dan laat in de middag de bus weer terug naar Heredia en zal de stress beginnen.. want hoe neem ik alles weer netjes mee naar Nederland?!

Of ik de komende weken een internetcafé zal betreden valt te betwijfelen, maar volgens mij hebben de meeste hotels gratis internet dus ik zal mijn best doen! :D

Vrijdag ben ik met Mees naar het voetbal gaan kijken. De wedstrijden vallen hier midden op de (werk-)dag, dus we kunnen niet zomaar even naar het café gaan om te kijken. Deze wedstrijd vond Mees wel erg spannend dus zijn we er samen naartoe gereden. Hier kregen we als lunch frietjes met wannabe-bitterballen en saus van pinda’s (geen satésaus dus) maar toch wel lekker eventjes Nederlands!

Zaterdag ben ik eerst naar Mercado Central geweest.. Dit is zo’n markt die je altijd op televisie ziet over arme landen… Dus goed wegstoppen die centjes en sieraden! Daarna ben ik naar Multiplaza geweest, dit is een grote shoppingmall met winkels als O’neill, ZARA, Mango etc. (Hoezo een wereld van verschil ;) ) Het grappige van hier is dat met vaderdag de vrouwenkleding ook afgeprijsd is.. oftewel de vrouwtjes moeten er hier appetijtelijk uitzien voor deze dag..;) Dat ze in deze winkels dan alleen kleren hebben in de maten 34 en 46 was dan weer een tegenvallertje voor mij. Zondag was het vaderdag dus heb ik Mees in de watten gelegd met 2 Hoegaarden. ’s Middags zijn we naar een monoloog van Porgy Franssen (NL acteur) geweest. Hierna kregen we een nasimaaltijd dus dat was erg geslaagd!

Deze week dus nog “even knallen” (ik heb te veel Peking Express gekeken) en tot het volgende bericht vanuit Nicaragua,

Ex-miljonair G.W.E van Zuilichem.
(het klinkt alsof ik net failliet ben gegaan)



  • 16 Juni 2008 - 05:34

    Papa Sander:

    Yes, nu wel de eerste,toch knap om als student nu al miljonair te zijn. Nog bedankt voor het vaderdagcadeau

  • 16 Juni 2008 - 08:43

    Sjannie:

    Zo te zien kunnen wij beter een keer bij jou komen eten. Het ziet er wel lekker uit wat je aan het klaar maken bent.

    Groetjes Sjannie xxx

  • 16 Juni 2008 - 08:55

    Loes:

    So geertje, je gaat nog een aardig reisje(s) maken! veel succes met het afronden van je project daar en daarna genieten van je weeel verdiende vakantie!!! x

  • 16 Juni 2008 - 09:34

    Henny:

    Als je alle 365 eilandjes wil bezoeken, een per dag, dan ben je nog een jaar onder de pannen, moet Campina nog langer op je wachten

  • 16 Juni 2008 - 09:57

    Mama Mieke:

    Ik zie het al: Het komt gelukkig toch nog allemaal goed.
    Ik dacht na 3 maanden een huishoudster zul je ook niet meer kunnen koken. Maar het ziet er goed uit. Wat een fijne zomervakantie ga ik krijgen:)

    Die reis van je ziet er geweldig uit, maar je hebt het dan ook dubbel en dwars verdient.

    Succes nog met je verslag en dan lekker genieten.
    Kus M.M


  • 16 Juni 2008 - 10:37

    Marion:

    Ziet er leuk uit die rondreis! Alvast heel veel plezier en geniet er van, groetjes.

  • 16 Juni 2008 - 10:52

    Anniek:

    Wow! Je gaat echt nog super gave reizen maken!! Als je op 22 juni langs al die bounty eilandjes komt, drink dan maar een malibu op mij! :D Succes met de afronding van je verslag en geniet van de tijd die je nog hebt!! xoxox

  • 16 Juni 2008 - 12:13

    Ellen:

    Je wilt indianen bezoeken, die drugs teveel hebben en je krijgt je koffer niet dicht... ik hoop voor jouw dat de douane dit verhaaltje niet leest, Geertje!

    Maar de reis ziet er erg gaaf uit!
    Hopelijk vindt je het niet erg om er smorgens vroeg uit te moeten!!

    Super veel plezier met je reis en succes met het afronden van je stage!

    Groetjes,
    Ellen

  • 16 Juni 2008 - 19:21

    Joost:

    Even tussen de druktes door je verhaaltje lezen, of verhaaltje, je planning.. Ziet er heel goed uit!!

    Spellenspektakel was wederom geslaagd!! Het goeie weer lijkt hier ook weer door te komen, maar dat kan nog gemakkelijk wisselen hebben we de laatste weken gemerkt. Wa dat betreft heb jij meer zekerheid in het weer.. Overdag droog en eind middag regen ;) haha

    'Spap en 'smam maken het goed, en het paard heeft het gazon al geruïneerd, had ik het hok maar dicht moeten doen..

    XxxX

  • 16 Juni 2008 - 19:51

    Jos, Jose, Maaike:

    veel plezier met je vakantie, ziet r goed uit. ook wij maken het goed hier bijons maaik in quito!

  • 16 Juni 2008 - 19:54

    Johan En Henny Wels:

    "Time flies when its nice" Zit je stage er al weer bijna op en het is ook al weer ruim 2 maanden geleden dat we bij je op bezoek waren. Mooie reis ga je nog maken al die plekjes roepen bij ons weer fantastische herinneringen op. Geniet ervan en we blijven je nog volgen. Groeten.

  • 17 Juni 2008 - 14:21

    Suzanne:

    Hej Geertje!!!

    Leuke reis! vertrek je dit weekend dan al? dat is echt heel snel. Volgende week zijn ons pa, ma judith en didier hier ook al weer. dus dan ga ik ook rondreizen door zuid-afrika!!! heb er echt zin in. zeker nu ik sinds vanmorgen dan eindelijk mijn visum heb kunnen verlengen!!!

    Maar als we allebei terug zijn moeten we eens afspreken om foto's te kijken en bij te praten natuurlijk. Maar dat zal vast wel goed komen denk ik zo!

    Groetjes uit Zuid-Afrika!

  • 18 Juni 2008 - 20:28

    Didier:

    Hej Geertje, jij bent heel wat van plan dan. Zal vast wel mooi en erg leuk zijn. Laatst moest ik erwtjes laden in Hulsel. En toen ik wegreed kwam ik door........... Je raad het nooit............

    BLADEL........ Ik moest gelijk aan je denken.

    Maar goed, wij gaan binnenkort dus naar Zuid-Afrika. Waar wij erg veel zin in hebben. Als we weer terug zijn en jij ook, mag ik dan ook mee thee leuten..... Tenminste dan moet Joost ook komen, kunnen we tenminste bier drinken.

    Groetjes en een prettige reis.

    Didier.


  • 21 Juni 2008 - 17:40

    Inge:

    Hey, een trekzak!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Actief sinds 26 Jan. 2008
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 34203

Voorgaande reizen:

25 Maart 2008 - 06 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: