Het tweede weekend: Quetzal park. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Geertje Zuilichem - WaarBenJij.nu Het tweede weekend: Quetzal park. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Geertje Zuilichem - WaarBenJij.nu

Het tweede weekend: Quetzal park.

Door: Geertje

Blijf op de hoogte en volg Geertje

07 April 2008 | Costa Rica, San José

Jeuhh, eindelijk kan ik jullie mij de geweldige foto’s laten zien! De meneer heeft eindelijk het draadloos netwerk aan de praat gekregen, zodat ik ook kan meegenieten! Natuurlijk zullen hier niet alle foto’s op komen te staan, anders is er straks voor jullie ook niks meer aan als ik heel enthousiast mijn foto’s wil laten zien. ;)

De zomer is hier nu sterk aan het afnemen, ook dit zijn de gevolgen van de klimaatveranderingen. Thuis heb ik hier niet zo veel van in de gaten, of het een dag meer of minder regent heb je in Nederland niet zo heel gauw door.. :D Maar hier zijn de veranderingen goed te merken. Eerst was het hier van november tot eind mei kurkdroog. Nu is vrijdag de eerste onweerbui gevallen, dus Nederlandse klagers je moet hier maar eens door de regen lopen! Het water komt met bakken uit de hemel en de straten staan helemaal blank. Sommige straten veranderen in grote modderrivieren. Dit is erg gevaarlijk voor de voetgangers omdat je nu dus de gaten/ vermiste putdeksels niet ziet. Achja, het is gelukkig maar alleen ’s middags, tijdelijk en plaatselijk.

Vrijdagavond ben ik met Mees en Tineke naar de opening van het nieuwe Monteverde cafeteria/ heladeria geweest. Monteverde is de zakenpartner van Lekkerland. Ik werd aan iedereen voorgesteld, want ik zal nog wel vaker met hun in aanraking komen. Ze waren heel aardig en vooral ook Spaans. Hier kreeg ik dus ook meteen een black-out door de zenuwachtigheid en de lawaaierigheid van de ventilatoren en de optrekkende bussen buiten. Gelukkig spreken de goedgeleerde mensen hier in Costa Rica Engels en kon ik me toch verstaanbaar maken. Het eten was lekker ook al zaten er weinig Lekkerlandproducten bij! Hier konden we dus meteen ideeën opdoen (zoals kwarktaart) om bij Monteverde te gaan promoten. Het vieste wat ik ophad was chocoladekaas, dit is gemaakt door de Nieuw-Zeelanders maar bevat geen grammetje cacao?!. Iedereen vindt het blijkbaar lekker van Azië/NZ tot Amerika, maar volgens mij zijn ze de Nederlanders vergeten! Wat wel heel erg lekker was (roffel, roffel) de koffie! Een echte barista stond daar de meest heerlijke koffievarianten te maken. Ik zou willen dat ik ook zo kon toveren met koffie, echt geweldig! Natuurlijk koos ik niet voor de gewone, dat zou natuurlijk een belediging zijn. ;) Ik had semillas con café, oftewel 1 kopje espresso, een bolletje ijs, nootjes, honing en bovenaan in het grote ijscoglas een grote klodder slagroom met nootjes. Oefff.. een berg calorieën maar zo ontzettend lekker!

Zaterdagochtend ben ik met Pim met de bus naar San José getrokken. Hij heeft hier zijn laatste souvenirs gekocht en ik heb mijn oogjes uitgekeken tijdens de “culturele activiteiten”. Door heel het centrum van San José was namelijk een koeienvoorstelling. Geen zwartbonte of roodbonte, maar paaldanskoeien of vuurkoeien. Daarna zijn we met de bus richting Savegre gegaan. Daar aangekomen kregen we een cabina(klein huisje) toegewezen. Het regende en was mistig (cloud forest) dus wat doe je dan? Gelukkig was er een pooltafel en heb ik de nodige potjes moet afleggen, helaas was ik mijn decolleté vergeten anders had ik hem natuurlijk wel kunnen inmaken.. ;) Maar na een potjes had je dat ook wel weer gezien. Poeh, toen dacht ik toch wel even aan mijn drukke leventje thuis en hoe lang het wel niet is geleden dat ik me zo had verveeld! Gelukkig mochten we om half 7 gaan eten en konden we daarna een beetje op tijd gaan slapen. De volgende ochtend ging de wekker namelijk al om half 6! Om half 7 begon de quetzaltour, hier heb ik verschillende van deze mooie vogeltjes mogen zien. Om half 9 was het ontbijten en toen zijn we nog zelf het park ingegaan voor een klautertocht van 4 km. Tijdens het ontbijt heb ik, wonder boven wonder, gewoon banaan gegeten. De rijpe stukjes vond ik best lekker, maar de onrijpe stukjes (puntjes) heb ik mooi laten liggen. Daarna zijn we met de bus teruggegaan naar San José. San José is niet echt een aanradertje voor een leuke blik van Costa Rica. Je wordt door iedereen van te voren gewaarschuwd over je veiligheid. Het stinkt er en overal liggen halfdode zwervers en junks op de straat. Erg jammer, want de plazas waren super mooi!

Mijn plan van aanpak is bijna af en 15 april komen de vruchtenmengsels binnen. Ik onderhoud momenteel 3 talen en dat is af en toe toch best verwarrend. Een zin met Engelse, Spaanse en Nederlandse woorden komt niet echt heel slim over..;)

De volgende keer zal ik jullie weer proberen te verrassen! :D

  • 07 April 2008 - 06:33

    Els:

    Hee Geertje!
    Jeeuujj nu ben ik de eerste!!
    Die koeien zien er leuk uit, moeten ze hier ook eens neerzetten, ziet er leuker uit dan die standaard zwart-witte ;)

    En bedankt voor je allereerste krabbeltje! :D
    xxEls

  • 07 April 2008 - 06:43

    Inge:

    Hey dametje,

    Ja das zeer verwarrend al die talen door elkaar. Bij de familie waar je verblijft spreken ze toch wel gewoon nederlands fnie? Ziet er wel leuk en mooi uit je foto's! leuk dat je zo'n dingen met pim nog kunt doen! En je vervelen hoort erbij, wachten duurt altijd lang!

  • 07 April 2008 - 07:56

    Mama Mieke:

    Heel mijn dag is goed na het lezen van je verhaal.
    Koffie!!!!Je ziet het "alles komt goed"

    Groetjes M.M

  • 07 April 2008 - 07:58

    Ellen:

    Ik zie nieuwe kunst voor op de rotondes hier in Reusel..
    Mooi landelijk karakter met een vleugje modern...ideaal!!

    Hopelijk verveel je je niet iedere dag, want dat zo zonde zijn!!

  • 07 April 2008 - 08:23

    Maaike:

    Sexy hoor, die paaldanskoeien haha..
    Mooi verhaal weer, geniet ervan!

  • 07 April 2008 - 08:49

    Joost:

    Zo zo, koffie, bananen, gaat goed komen!

    't zijn weer super mooie foto's!! Ook bij die vorige berichtjes, leuke omgeving om in te wonen heb ik het idee, altijd wel wat te zien.

    Gr X Joost

  • 07 April 2008 - 08:52

    Elke:

    Oh Geertje!
    Ik ben echt jaloers na het lezen van al die verhaaltjes van je.
    Ik lees dat iedereen onder de indruk is van de koeien, ik vind die paarse vogel toch ook wel heel erg gaaf!
    Ik ben nu al in afwachting naar je volgende berichtje. LeukLeukLeuk!!
    Groetjes!

  • 07 April 2008 - 09:36

    Loes:

    koffie met ijs, nootjes, slagroom, honing,, tja dat kan ook niet anders dan dat dat lekker is!
    Weer een mooi verhaal met ook mooie/leuke foto's!
    Tot het volgend verhaaal:)
    xx

  • 07 April 2008 - 13:04

    Henny:

    Als je terug bent, mag je voor mij ook zulke koffie maken, kan ik ook even genieten zoals jij nu al doet.
    Prachtige omgeving trouwens.
    Ik kijk uit naar je volgende nieuwsbrief.
    Henny

  • 07 April 2008 - 13:53

    Marion:

    Hoi Geertje,

    Je bent echt grensverleggend bezig: zowel met je talen als op eetgebied...
    Leuke foto´s + verhalen over je uitstapjes. Vooral die paaldanskoe!

  • 08 April 2008 - 13:50

    Anniek:

    Leuke foto's! Ongelofelijk dat jij banaan hebt gegeten! :D Maar, eerst zien dan geloven ;) Al die talen zal wel even wennen zijn ja! Leuk dat je met Pim ergens heen kunt gaan! Is altijd leuker dan alleen op pad! Tot 't volgende verhaal! Xx

  • 08 April 2008 - 14:49

    Suzanne:

    hej daar!

    Super leuk om te lezen hoe het er bij jouw allemaal aan toe gaat. Nog heel veel succes met het maken van je plan van aanpak en natuurlijk alle andere dingen.

    Groetjes vanuit Zuid-Afrika

  • 08 April 2008 - 17:15

    Rene:

    Hey Geertje! Leuk om zo alle verschillende verhalen te lezen. Veel plezier nog, we zitten niet eens zo heel ver van elkaar vandaan. Iedergeval, dat lijkt zo op de kaart.

    Succes nog!

  • 09 April 2008 - 15:23

    Miepke:

    hoi hoi geertje.

    ziet er ammel super leuk uit daar.
    ben nu al Fan van je dieren foto,s..
    ik zeg toppie ga zo door en geniet er van he!
    zag geen foto,s van de bounty stranden met bijhorende manne haha.. ;)

    groetjes

    Marieke

  • 09 April 2008 - 15:51

    Ome Henk:

    dag lief kind ,ik kan niet zo goed type ,maar vind defotos en verhaaltjes mooi veel plezier en kijk goed uit bij oversteken

  • 10 April 2008 - 18:42

    Oma Gerrie:

    Ik zit hier samen met Joost jouw stukjes te lezen.
    Ik vind Joost een leuke jongen!
    Als jij hem niet wilt, neem ik hem;)
    Werk met zin, uitkijken en veel
    liefs van Oma

  • 11 April 2008 - 15:53

    Adrie & Miriam:

    Hoi hoi,
    Jou verhalen kloppen hoor van San José! Wij hadden de zelfde ervaring,maar gelukkig is de rest van Costa Rica geweldig. De foto's komen zeer bekend voor veel mooie vogels hé, van de week nog eens door ons foto boek gewandeld en ik ben benieuwd wat we van jou nog tehoren en tezien krijgen! Veel succes en geniet ervan!!!!!

    Groetjes Adrie & Miriam

  • 13 April 2008 - 19:56

    Daanos:

    Ha Geertje!

    Hebbe ze in Costa Rica eigenlijk ook bier?
    Toen Joost in NZ was eindigde elk bericht met: 'en we hebben nog een pilsje gedronken'.
    Veel plezier nog, geniet er van!

  • 14 April 2008 - 09:39

    Mieke En Wim:

    Hee Geertje, wat leuk dat je een uitgebreid verslag doet van de dingen die je daar meemaakt, het lijkt me echt een geweldige ervaring om 3 maanden daar te mogen verblijven. Geniet ervan (maar dat lukt wel zo te lezen). We zullen je verhalen blijven volgen en wensen jou verder een heel plezierige tijd toe!!! groetjes van huize Ten Vorsel.

  • 14 April 2008 - 10:07

    Sophie:

    heej geertje!!
    t ziet er allemaal super gaaf en mooi uit.. ook heel leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar.. ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.. hahaha!!
    doei doei.. xx sophie

  • 15 April 2008 - 08:46

    Annelies:

    Wat een prachtige verhalen en foto's. Ik ben jaloers! Misschien moet ik toch maar weer student worden.

    Annelies van Zuidam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Actief sinds 26 Jan. 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 34230

Voorgaande reizen:

25 Maart 2008 - 06 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: