Het eerste weekend: Arenal. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Geertje Zuilichem - WaarBenJij.nu Het eerste weekend: Arenal. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Geertje Zuilichem - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend: Arenal.

Door: Geertje

Blijf op de hoogte en volg Geertje

30 Maart 2008 | Costa Rica, San José

Donderdag hebben we de oma naar het vliegveld gebracht en heb ik haar kamer gekregen.
Vrijdag heb ik voor de eerste dag meegewerkt in de fabriek. Eerst kreeg ik een rondleiding en daarna moest ik meehelpen met het inpakken van de mozzarella. Net voor het middageten was er tijdens een bliksemsessie besloten om naar de Arenal vulkaan te gaan. Dit is de enige actieve vulkaan in Costa Rica.

Rond een uur of 3 was het zover; met z’n vijven in de auto richting het noorden. Wat op de kaart heel gemakkelijk en kort leek, bleek toch best een heel eind te zijn. Er zijn hier namelijk geen rechte wegen, maar allemaal met gaten en of stijgend of dalend. Daarnaast zijn veel wegen erg smal en borden en wegstrepen kent men hier nauwelijks. Om 8 uur waren we op de plek van bestemming. Een soort Vennebos-huisjes in de buurt van de Arenal. Eerst hebben we nog wat gegeten voordat we richting de vulkaan gingen. ’s Avonds licht de lava op en hoor je het gerommel van de vulkaan. Super mooi natuurlijk!

De volgende dag hebben we nog wat foto’s gemaakt van deze vulkaan, maar jammer genoeg zat er een groot pak wolken voor de top. Hierdoor konden we dus niet mooi die rookpluim zien. Hierna zijn we verder gereden naar Venado om daar grotten te bezoeken. Gewapend met helm, zaklamp, mondkapje en laarzen gingen we naar beneden. De grotten lagen om een riviertje met veel stenen, dus veel klimmen en klauteren geblazen! Sommige delen van het riviertje waren erg diep, dus laarzen droeg je maar voor het idee. Daarna zijn we gaan zwemmen in een badje bij de grotten. Lekker verkoelend, want ik deze grotten is het niet koud maar erg benauwd en warm.

Hierna zijn we via een andere route naar huis gereden. Onderweg hebben we verschillende keren gestopt om foto’s te maken van het mooie landschap. Om 6 uur gaat de zon onder, dus hebben we ook verschillende foto´s kunnen maken van de zonsondergang. Ook zijn we zo´n grote supermarkt binnen gelopen. In Frankrijk heb je ook wel dat formaat, maar hier heb je toch iets meer sfeer. Hier heb ik ook de eerste Lekkerlandproducten in de schappen zien liggen en ook meteen die van de concurrenten. ´s Avonds hebben we niet veel meer gedaan, wat natuurlijk wel even wennen is. Een zaterdagavond voor 12 uur naar bed?

Vandaag is het zondag en doen ze een beetje rustig aan. Ik ga straks met Mees mijn opdracht bespreken, zodat ik morgen aan de slag kan gaan met mijn plan van aanpak.

Mochten jullie willen langskomen of een briefje willen sturen kan dit naar:
Geertje van Zuilichem
Apdo. 60-3015
San Rafael de Heredia
Costa Rica

Mocht je de voorkeur geven aan bellen dan is dit het nummer: +506 226 760 57
Als je een Spaanse aan de telefoon krijgt vraag dan naar Gerrie, aangezien Geertje onmogelijk is voor hun om uit te spreken.

Liefs Geertje

• 30 Maart 2008 - 17:20

Mama Mieke:

Je weekend is wel net zo vol met leuke dingen als hier thuis maar hebben wel een hoger cultuur gehalte;)

Ook de groetjes van Ellen van de Borne, zij moest vanmiddag werken bij de brandtoren.

Groetjes M.M

• 30 Maart 2008 - 17:27

Joost:

Da's al een leuk eerste weekend zo! Ik schat dat het weer daar beter is geweest, aangezien hier het al vanaf vrijdag tot nu regent...

Gr X

• 30 Maart 2008 - 18:42

Marion:

Fola Geertje, leuk dat je zo ook nog wat van de omgeving kan zien! Ben benieuwd naar de vulkaan foto´s!

Groetjes, Marion en Tamara (die ligt nu in bed naar beneden te roepen.... dus houdoe!)

• 30 Maart 2008 - 18:42

Marion:

sorry, tikfoutje....fola moet Hola zijn

• 30 Maart 2008 - 19:37

Romy:

hoi!

al vanalles gedaan, wat cool! vertel ook eens wat je er zelf allemaal van vindt ;)

Succes meid!

• 30 Maart 2008 - 19:39

Ellen Vd B:

Hee Geertje..

Ik zie dat de groetjes doorgekomen zijn!!
    Leuk man dat je al zo bij de groep betrokken wordt! Ben benieuwd naar de foto's.
    Hoe gaat het met het Spaans?
    Groetjes, Ellen

• 31 Maart 2008 - 10:51

Stefan En Karin :

hej geertje

echt leuk dat je een site bij houdt zo kunnen wij nog op de hoogte blijven van je tijd daar in de zon.

fijne tijd daar en tot snel

groetjes en xxx van karin en stefan

• 31 Maart 2008 - 13:06

Inge:

hey Vriendinnetje,

klinkt super mooi die omgeving. Goed dat je daar nou mooi je tijd aan kunt besteden. Veel succes met het opstellen van je pva! Kben wel heel benieuwd naar foto's van je kamer enzo :).

Succes!! xx Inge

• 31 Maart 2008 - 15:57

Anniek:

Klinkt allemaal weer goed Geertje! Fijn dat je nog ff lekker kunt relaxen en de omgeving bekijken voor je begint. Kben ontzettend benieuwd naar je foto's! Succes met je stage! Xx

• 31 Maart 2008 - 16:48

A3 En Miriam Smaakge:

Gaaf he die Arenal, Die wolk hangt er bijna altijd dat is namelijk de stoom die de vulkaan loslaat. alleen bij extreem droge lucht kan het daar helder zijn maar dat komt niet zo heel vaak voor.
    Geniet er maar van want costa rica is echt gaaf
    PURA VIDA

• 31 Maart 2008 - 19:48

Stan:

Hey Gerrie,

Zo te lezen bevalt het allemaal nog goed, hopelijk blijft dat zo! Hier ion Holland begint hopelijk het lente weertje onderhand.

Groeten, Stan

• 31 Maart 2008 - 20:11

Suzanne:

Hej Geertje!!!

Zo dat klinkt allemaal wel goed! Wel leuk dat ze je het land zo een beetje laten zien.

Veel plezier!

Groetjes Suzanne

• 01 April 2008 - 08:19

Gijs B:

Johowe Geertje

Dat klinkt allemaal zeer leuk door inhet verre Costerica, maar geniet er maar van en suces met het maken van de yoghurt. We horen nog wel van je.

Gegroet Gijs van bij joost in de straat

• 01 April 2008 - 14:52

Oma Gerrie:

Hoi Geertje
    Ik heb nieuwe gehoorapparaten.
    Ook zwaar k.t!(minder fijn)
    Ik blijf hier lekker spaghetti eten
    Ik vind het leuk om je zo op de computer te volgen.
    Kusjes van Oma

• 03 April 2008 - 06:17

Ruud:

Ha Gerrie,

Mooi dat je het zo goed je zin hebt daar. Veel succes nog.

Groeten vanuit Dubai,

Ruud

• 03 April 2008 - 07:07

Marieke:

Heej gerrie hahaa toffe naam hahaah houde we er in!! je hebt het wel goed daar dat lees ik wel nou de groetjes en ammuzeer u hé!!!!

Kus Marieke