Veilig aangekomen! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Geertje Zuilichem - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Geertje Zuilichem - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Door: Geertje

Blijf op de hoogte en volg Geertje

26 Maart 2008 | Costa Rica, San José

Eindelijk zijn we er dan! Na een geweldig weekend met vele feestelijkheden was dinsdag toch het moment om Nederland (in de sneeuw) te verlaten. Vlucht was goed, alleen geen film aan boord dus heb ik maar een los dvd-spelertje gehuurd. De douane in Miami was een lachertje. Die man was alleen maar grapjes aan het maken of ik toch echt niet Gerrie van Basten heette en dat hij graag een knappe foto van mij wilde (irisscan). Daarna in een krap vliegtuigje naar San José. Daar aangekomen bleek dat er meerdere vliegtuigen op dat moment aan waren gekomen dus dikke file voor de migratie.

Gelukkig stond ik na 1,5 uur samen met Tineke en Pim buiten het vliegveld en kon mijn vestje eindelijk uit! Het is hier vroeg donker (rond een uur of 6) dus de mensen staan hier vroeg op. Dus hoef ik niet verplicht uit te slapen! ;)

’s Avonds hebben we nog wat gedronken bij de open haard en toen mocht ik naar mijn tijdelijke kamer. Donderdag krijg ik een grotere, want dan gaat de moeder van Tineke weer terug naar Nederland. Het huis is hier echt super mooi met een veranda en uitzicht op de valei waar San José en Heredia in liggen.

Vanochtend heb ik samen met de moeder van Tineke ontbeten, want de rest was al aan het werk. Ook al zit ik duizenden kilometers van huis, mijn ontbijt bestaat hier ook gewoon uit een beschuit met kaas, eentje met hagelslag en een lekker glaasje verse melk.

Net heb ik met Pim de honden uitgelaten, ze zijn best aardig dus misschien word het ooit nog wel iets met mij en die hondenliefde. Hier heb ik ook meteen de eerste acties mee mogen maken. Een “wild” paard, geiten en een kip die losgebroken waren. Dus de eerste schrammen zijn al weer binnen..;)

Straks gaan we koken en daarna mag ik gaan chillen in de hangmat.

Foto’s heb ik nog niet veel gemaakt dus die zullen de volgende keer wel meekomen.

Ik zou zeggen:
Hasta la pasta, tot de volgende villa!

  • 26 Maart 2008 - 17:05

    Loes:

    Fijjn om te horen dat je goed bent aangekomen!! geen film gezien die hier nog niet uit zijn,, die je ons kunt aanraden??!
    groettjessss!! (ook beetje van X ;) )

  • 26 Maart 2008 - 17:18

    José:

    Straks wordt je nog vriendje van X.
    Groetjes

  • 26 Maart 2008 - 17:19

    Gust :

    Wahaha weet je hoe heerlijk een normaal Hollands ontbijt! :D
    Veel suc6 nog!

    xje

    PS: Moet ik Mark vast de groeten doen?

  • 26 Maart 2008 - 17:22

    Joost:

    Komt allemaal wel goed hoor ik wel, kunnen we/je straks ook gezellig gaan wandelen met onze X! :D

    Gr X

  • 26 Maart 2008 - 17:28

    Elke:

    Ha die Geertje!
    Jaja, ook ik ga jouw site in de gaten houden!
    Leuk om zo te lezen wat je allemaal doet.
    Heel veel plezier! Maak er een super leerzame stage van!
    Groetjes vanuit Brabant.
    Elke

  • 26 Maart 2008 - 18:29

    Inge:

    nou dat klinkt als een goede vlucht en ontvangst! En je weet, een goed begin is het halve werk. Geniet van je vrije dagen en de zon, dan hebben we volgende keer al een bruine geertje met een rode neus op de foto. Groetjes Inge

  • 26 Maart 2008 - 18:30

    Anne:

    heey Geertje..
    kei mooi dat je goed bent aangekomen!!
    je hebt daar zeker een lekker warm weertje? hier is het nog niet veel..
    geniet ervan..
    Xjes

  • 26 Maart 2008 - 18:33

    Anniek:

    Fijn om te horen dat je 'n goede reis hebt gehad! Jij en honden, dat wil ik als je terug ben wel eens zien! Haha! Ik ben benieuwd naar de foto's! Als ik dat van jou zo lees begint 't bij mij alweer te kriebelen! :D Geniet ervan! Xx

  • 26 Maart 2008 - 18:52

    Mama Mieke:

    Geweldig, je kunt daar dus al je dierenliefde kwijt;)
    Was het trouwes al echte buffelmelk?
    Verder zie ik het al een beetje slapen, eten, lekker chillen en genieten van het uitzicht. Verschil moet er zijn nietwaar?!

    Kus M.M

  • 27 Maart 2008 - 07:09

    Willeke:

    Haa Geertje!

    Mooi dat je als eerste van iedereen veilig bent aangekomen. Dat zal ik maar als een veilig voorteken oppakken, haha!
    Veel plezier met je stage! En ik zal je verhaaltjes blijven lezen!

    Groetjes Willeke

  • 27 Maart 2008 - 13:21

    Maaike:

    Hola Geertje!
    Het gesprek van de dag (aan tafel) ben jij! Het honden-verhaal had ik dus al eerder gehoord dan gelezen, maar ik zal verder geen opmerkingen maken over je liefde voor X ;)
    Heel veel plezier! Wanneer ga je beginnen aan je stage? Beso besooo,

  • 27 Maart 2008 - 18:58

    Hennie:

    hasta la pasta je lijkt hans kazan wel.maar ik ben blij dat je goed aan bent gekomen.verder is het hier alleen maar slecht weer ,geen gemis dus.geniet maar lekker van het mooie weer,de melk, hagelslag,onze berichtjes,veel plezier groetjes van ons

  • 28 Maart 2008 - 07:29

    Suus W:

    Hey Geertje,
    Mooi om te horen dat de reis goed is verlopen en dat je heel aangekomen bent. Ik zal je avonturen zeker gaan volgen.
    Het is wel rustig bij Hoppe zonder jou!
    Groetjes Suus

  • 29 Maart 2008 - 16:06

    Henny:

    Hi Geertje
    mischien goed om te weten dat je moeder
    vanavond, met de familie chinees gaat eten, en dat in holland, terwijl jij in Costa Rica aan de Hollandse Pot zit. Est smakelijk, wij zullen dat zeker ook doen
    Henny

  • 30 Maart 2008 - 09:50

    Oma Hapert:

    Ha Geertje, Ik ben net naar de kerk in Reusel geweest en Mien laat me nu jou zien. Arie eet een eitje en ik drink koffie. Veel plezier en breng maar een hondje mee. veel kusjes van Oma

  • 07 April 2008 - 14:07

    Jan & Hilde:

    Hoi geertje,
    Ik lees dat het allemaal wel lukt daar.
    Bij ons op de zaak gaat 't ( zij het wat moeilijker zonder jou) ook goed.
    Heb van de week jullie pap en mam en jullie opa nog gesproken, dus we blijven goed op de hoogte, ook via je site natuurlijk.

    Groetjes van Jan, Hilde, Ellen, Amy en alle andere vershoffers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Actief sinds 26 Jan. 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 34234

Voorgaande reizen:

25 Maart 2008 - 06 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: